momoo

Cute Red Bull

Monday, May 10, 2010

semangat memasak...hahaha

yippie...mak n abah nak balik arienie....
aku ngan akak aku ngah penink pale nk masak pe tok sambut kepulangan mak n abh...
last2 kitowg decide nak masak lauk kampung...
lgpown ramai saudare mare yg dtg bertandang kat umah aku arienie...

fuhh...letih gle....awl2 dah kne bangun tok sdiakn juadah....
terganggu jap tdo aku..kihkih.....
ank dara pemalas...bgn dah terik matahari....
tp aku xkesah sebab aku nk "qada" tido aku puas2 time2 cuti sem nie..

hahaha....pg2 bangun jew tdo,aku trus gosok gigi then cuci muke...
ambik kunci kete bapak aku....trus g kedai PAK LANG..huhuhu...
pilih punye pilih...last2 aku bli jew udang2...2 kilo kot....byk gler...ikan selar kuning 6 eko..yg besa2..huhu...
balik uma, trus jew jerit nme k.long aku.....ajak masak skali...
 huhuu.....anak die lak wat hal..meragam jew..mintak didokong..hua...
erm setelah berhempas pulas mengejar masa yg pada time 2 dah pkul 12tgh arie.......ktowg pown masak....
so nie la hasilnye....
same2 kt saksikan...yuhoooo............

masakan petama:
ikan selar goreng berlada....
chef: azneeda mohamad nor...a.k.a....aku lah...huhuhu
nie masakan ke dua lak.....
udang masak lemak cili padi........
+
serai n daun kunyit yg dihiris halus2....

 chef: azneeda mohamad nor + azlinda mohamad nor
p/s: nie sebenarnye mangkuk yg terakhir...
yg awal2 dah dimakan oleh sanak saudaraku.....
jd la nie en..dr xde pic lgsg..hahaha 


nie yg last....

bese la..mne lengkap sajian kluxde sayurkn..huhuhhhu
yippie.....

akhirnya ciap jugak la hidangan untuk makan tengah hari merangkap makan malam..sebabnye sume dah penat.....huhuhu

1 comments:

モハマヅ ブッカリ said...

agak sedap lauk2 di atas (^_^)
bila la sy bole makan lauk2 seperti diatas (~_~)

we together

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jar of heart

Related Posts with Thumbnails